|
|
nasz bankomat - Sokoły, ul. Sikorskiego 12, dostęp 24 godziny
obsługa bankomatu - instrukcja (PDF 122 KB)
Pobieranie gotówki w bankomacie, a więc swobodny dostęp do pieniędzy zgromadzonych w Banku umożliwia karta bankomatowa wydana przez Bank.
Wypłata gotówki w bankomacie to podstawowy sposób pobierania pieniędzy z Banku. My wybraliśmy bankomat, w którym za wypłatę gotówki nie jest pobierana prowizja.
W ten sposób umożliwiamy Klientom nieskrępowany dostęp do rachunków w banku i rezygnację z niepotrzebnych opłat.
W bankomacie akceptowane są karty:
Klienci posiadający karty płatnicze VISA, wydane przez Bank Spółdzielczy w Sokołach, mogą realizaować wypłat bez pobieranej prowizji
w Spółdzielczej Sieci Bankomatów należących do: Mazowieckiego Banku Regionalnego i zrzeszonych Banków Spółdzielczych, Zrzeszenia Regionalnego Spółdzielczej Grupy Bankowej,
Banku Polskiej Spółdzielczości i zrzeszonych Banków Spółdzielczych, Banku Gospodarki Żywnościowej S.A.
» wykaz bankomatów "Spółdzielczej Sieci Bankomatów"
Bankomat w oparciu o wydawaną kartę własną pracuje w trybie online (automatyczne księgowania na rachunku Klienta, praca w oparciu o aktualne, dostępne środki na rachunku),
co zapewnia najwyższy stopień bezpieczeństwa przeprowadzanych transakcji.
Dla ułatwienia obsługi bankomat posiada aktywne funkcje multimedialne (między innymi automatyczny lektor z podpowiedziami w trakcie obsługi).
Oprócz typowej funkcjonalności (wypłata gotówki) bankomaty realizują dodatkowe funkcje, dzięki którym Klienci mają dodatkową możliwość obsługi swoich rachunków.
Bankomat dodatkowo w oparciu o kartę własną Banku, oprócz wypłaty gotówki, realizuje:
- wypłata gotówki
- wydruk potwierdzenia wypłaty
- zapytanie o aktualny stan rachunku
- wydruk aktualnego salda rachunku
- zapytanie o historię rachunku
- wydruk wyciągu z rachunku
- aktywacja przelewów i płatności (planowanie płatności)
- wydruk listy operacji planowanych
- zmiana numeru PIN
- aktywne funkcje multimedialne bankomatów (podpowiedzi lektora w trakcie obsługi)
Wskazówki podczas korzystania z bankomatu
Obsługa bankomatu jest niezwykle prosta i łatwa. Aby uczynić ja jeszcze bardziej intuicyjną, bankomat - oprócz klawiatury numerycznej - posiada również trzy kolorowe przyciski:
Zielony - służy do potwierdzania każdej operacji, np. naciskamy go po wprowadzeniu kwoty transakcji. Klawisz ma oznaczenie słowne " Enter"
Żółty - służy do anulowania bieżącej operacji. Po jego naciśnięciu bankomat wraca do głównego menu pozwalając na ponowne przeprowadzenie operacji. Klawisz ma oznaczenie słowne " Clear"
Czerwony - naciśnięcie tego przycisku powoduje zaprzestanie wykonywania bieżącej operacji i zwrot karty. Klawisz ma oznaczenie słowne " Cancel".
Podczas korzystania z bankomatu należy pamiętać o następujących zasadach:
- Jeśli wprowadzimy zły numer PIN, bankomat poprosi nas o jego ponowne wprowadzenie - jednak jeśli trzy razy z rzędu wprowadzimy zły numer, bankomat zatrzyma naszą kartę.
Zatrzymanie karty nastąpi niezależnie od tego, czy zły PIN podamy trzy razy pod rząd w tym samym bankomacie, a także od czasu jaki upłynął pomiędzy wprowadzeniami złego PIN-u.
Oczywiście jeśli zły PIN wprowadzimy dwukrotnie, a za trzecim razem wprowadzimy dobry PIN to licznik złych wprowadzeń kodu wyzeruje się.
Jeżeli dwukrotnie wprowadzimy zły PIN i zrezygnujemy z operacji, a następnie znów będziemy próbować w innym bankomacie za kilka dni,
to karta zostanie zatrzymana już po pierwszym wprowadzeniu złego kodu.
- Z pewnością bankomat zatrzyma naszą kartę jeśli karta została zastrzeżona w wyniku kradzieży lub zgubienia. Karta może zostać również zatrzymana jeżeli minął jej
termin ważności.
- Karta - oraz wypłacana gotówka - może zostać również zatrzymana w bankomacie, jeżeli po dokonaniu transakcji nie wyjmiemy karty (bądź gotówki) po upływie 30 sekund.
Bankomat najpierw wydaje nam kartę a dopiero po jej wyjęciu z urządzenia wypłacana jest gotówka - a po jej pobraniu również potwierdzenie dokonanej transakcji.
- W razie zatrzymania karty w bankomacie np. z powodu nie odebrania jej z bankomatu po upływie odpowiedniego czasu (30 sekund) bądź wskutek błędnej pracy bankomatu,
fakt ten należy zgłosić do banku (oddziału).
- Jeśli mamy jakiekolwiek pytania czy problemy z obsługą bankomatu powinniśmy zgłosić to w banku.
- Bankomat może również wydać nam wydruk potwierdzający dokonanie transakcji lub wykonanie innej operacji np. zmianę PIN-u. Bankomat, przed wydrukiem potwierdzenia
zapyta czy życzymy sobie wyświetlenie potwierdzenia na ekranie, czy bezpośredni wydruk przez drukarkę, czy też ewentualną rezygnację z potwierdzenia.
- Bankomat posiada również funkcję "zlecenia", tzn. może dokonać zlecenia przelewu gotówki z rachunku klienta na konto zgodnie ze złożoną wcześniej dyspozycją
w banku (nazwa zlecenia, numer konta, tytuł operacji).
|